Adam di Rasuk di Sekolah

Ini cerita masa saya tahun 3 dulu. Ini masa aku pergi ke sekolah, aku turun sudah turun dari kereta. Ini masih jam 5:03, aku masuk kelas dan aku yang sampai dulu, ini masih gelap. Dan kawan aku cakap sekolah ini bekas hospital dan banyak juga kawanku dan juga guru nampak makhluk pelik di sekolah ni. Aku tidak tahu apa mau buat, dan aku bersihkan kelas saja.

Masa aku bersihkan kelas aku, macam terasa, macam ada orang di tempat duduk sebelah. Tempat duduknya si Adam. Kawan sekolahku dan tiba-tiba kerusinya gerak sendiri. Tapi aku tidak peduli, aku terus menyapu dan tiba-tiba aku terdengar macam ada orang bisik di telingaku “*pst, sila duduk”. Aku hiraukan saja, setelah aku siap menyapu, aku terus lihat jam dan sekarang masih jam 5:26 dan murid-murid sudah banyak yang sampai. Adam sudah sampai dan aku kasih cerita apa yang terjadi tadi.

loading...

A: Aku
Ad: Adam

A: “Adam tadi kerusi di sebelah kamu bergerak sendiri”.
Ad: “ah tipu kamu mau kasi takut aku saja kan?”
A: “betul! Buat apa aku kasi takut kamu”.

Adam terus jalan ke arah tempat duduknya, setelah itu guru masuk. Tiba-tiba adam kena rasuk, entah kenapa tiba-tiba setelah masanya pulang bapakku belum sampai. Pengawal tanya apa yang terjadi tadi? Aku cakap Adam kena rasuk. Dan pengawal cakap dia juga pernah nampak makhluk pelik di sekolah ini. Jadi ini saja yang aku ceritakan thank you, maaf kalau tidak seram aku mahu ceritakan pengalaman aku sahaja so thank you.

loading...