Cerita Tak Berapa Seram

Hy semua namaku haikal lan lan, Umur ku 15 tahun. Ceritanya begini, aku dengan kawan ku ni hendak balik dari hutan baru habis memburu dalam perjalanan kami hendak balik dari hutan kami tiba-tiba nampak satu benda berwarna hitam badan setingi 15 cm bersayap hitam bermata merah. Aku dengan kawan aku bertanya tanya apakah itu benda yang dinama kan Legion.

Tanpa berfikir panjang aku dengan kawan ku mengambil senapan untuk memberanikan diri kami untuk menembak benda warna hitam itu aku tak menembaknya, kawan aku sahaja menembak. Selepas dia menembak pelurunya habis, kami berlari sekuat kuatnya selepas kami sampai ke rumah kami berpecah untuk mengambil barang untuk mengusir benda itam itu.

Selepas kami habis kawan ku balik ke rumahnya sampai sahaja di rumahnya saya punya phone di call oleh ibu nya yang ternyata kawan ku itu sudah meningal dunia. Aku sangat kesal pada perbuatan kawan ku itu, keesokan hari nya saya pergi ke tempat kejadian pada jam 12.00 malam hari jumat. Aku memberanikan diri untuk bertanya dengan legion itu.

Aku berkata kau boleh membunuh kawan ku tetapi kau tak boleh membunuh ku kerana kuasa mu tak sekuat tuhan yang di atas. Selepas itu legion itu berkata padaku, kamu ingat aku datang untuk menakut kan kamu huh? Lalu aku berkata jadi kenapa kau membunuh kawan aku kami hanya mahu mencari rezeki sahaja. Lalu legion tu berkata pada ku sambil tertawa, kawan mu itu telah menembak ku jadi aku mahu dia membayar yang dia telah menembak ku.

loading...

Aku marah, aku terus membuat sesuatu tiba-tiba datang hantu-hantu dengan berbagai kaum, datang untuk menyambarku. Aku berlari dan berlari, lalu aku memanggil tuhan yaitu Jesus dan dia menolongku. Sampai di sini aja lah ceritaku ya, ini kisah benar di kawasan sabah kampung tenom.

Share This: