Kamar Mandi di Asrama SMK Ranau

Hai semua, saya ini bukan orang Indonesia. Saya enggak bisa ngomong bahasa Indonesia penuh, jadi harap kalian mengerti yah apa yang saya katakan. Jika ada kesalahan ejaan, enggak usah komentar. Baca saja *hihi, okey ceritanya bermula pada tahun 2014. Waktu itu saya baru umurnya 14 tahun. Saya teringin banget sih masuk asrama. Jadi saya isi dong surat kebenaran itu.

Jadi ibu enggak mahu tanda tangan sebabnya ibu enggak setuju. Katanya saya masih budak ingin tinggal asrama. Jadi saya minta dong pertolongan ayah, untung deh ayah benarkan saya tinggal asrama. Ibu enggak bisa tolak misalnya ayah sudah beri kebenaran. Jadi sekolah saya itu bisa dikata berhantu gitu, sebab tiap malam di tangki berdekatan aspuri/asrama perempuan sering kelihatan sosok tubuh perempuan berkebaya merah.

Aduh seram banget dan dewan makan sering terpasang lampu di bahagian tengah tempat makan. Di bahagian aspura/asrama lelaki sering kelihatan wanita berb*gel sedang menyidai pakaian. Satu malam itu saya sedang fokus belajar. Tiba-tiba rasa ingin ke tandas hebat sekali. Jadi saya kejutkan teman saya yang telah lama dibuai mimpi namun dia enggak mahu bangun jadi saya berjalan seorang diri.

Pada waktu itu ketakutan saya amat sangat namun saya tidak dapat menahan rasa hendak membuang air. Jadi saya bergegas ke tandas. Sepanjang perjalanan, saya rasa aneh, seperti ada yang mengekori. Jadi saya percepatkan langkah. Tiba-tiba saya berjumpa dengan senior yang sebilik dengan saya. Pelik sekali mengapa dia boleh berada disini sedangkan sewaktu saya keluar semua penghuni bilik saya ada di katil masing-masing.

loading...

Jadi saya biarkan perasaan saya bermain-main dengan minda. Sekarang saya hanya fokus ingin ke tandas. Sampai di tandas saya melepaskan apa yang perlu. Demi mengelakkan rasa takut saya menyanyi “bla, bla, bla, bla, walaupun..” tiba-tiba ada yang menyambung lagu itu “leherku panjang” seram banget suaranya. Saya melihat ke atas, *argh seorang perempuan berleher panjang, mukanya rusak, matanya terbelik memandang ke arahku.

Saya bergegas lari masuk ke bilik. Semua orang terkejut melihat saya yang berlari tercungap-cungap. Mereka bertanya apa yang terjadi. Namun saya hanya berdiam diri dan tidak memberi tahu sesiapa tentang pengalamanku ini. Dan akhirnya pada tahun 2015 saya pun keluar asrama. Maaf yah jika enggak seram, namun kalau kamu yang berada di tempatku ketika itu. Semesti anda akan pingsan, *huhu.

KCH

panny octavia

Sekedar kembali mengingatkan. "Jangan pernah baca ini sendirian" :)

All post by:

panny octavia has write 2,694 posts