Liburan yang Pelik (Aneh) Part 2

Cerite sebelumnye “liburan yang pelik (aneh)“, ketike hantu tu mendengar je kumandang adzan dan lantunan ayat suci Al-Qur’an nul qarim, die terus terbakar api, badan nye meleleh macam li tibe ade orang yang sepak pintu kelas kami (macam main bola sepak) *hehe. Rupe-rupenye itu iyelah cikgu tiger, cikgu p,j kami, die kemudian menyiramkan air yang sudah dibacekan ayat suci Al-Qur’an nul qarim.

Hantu tu pun langsung terpekik-pekik minte ampun dan tak lame setelah itu hantu itu pun hangus dan meletup (macam suare petasan) *hehe, dan hanye menyisekan abunye sahaje. Setelah itu cikgu besar pun memeluk erat kami semue dan berusahe menenangkan kami yang masih syok.

Keesokan harinye, semua berjalan seperti biasenye, kami masih lagi berbual rie kat kelas dan betape gembirnye kami sebab cikgu melati dah sehat, dan yang paling mengembirekan iyelah bahwe kami akan pergi melawat ke Indonesia tepatnye ke kote t,b,k (tak boleh tengok) *hehe. Selepas berkemas-kemas barang bas tadika pun datang menjemput kami, ternyate kami je yang terakhir sebab kawan-kawan yang lain dah ade dalam bus.

CM: cikgu melati
CB: cikgu besar
CT: cikgu tiger
K: kami

loading...

CM: anak-anak, semue dah ade?
K: ade cikgu!
CB: baiklah murid semue! Ni kite akan pegi melawat kelua negare suke tak?
K: ha? kelua negare biya betul? *Hm betul, betul, betul, (*hahaha).
CT: oke lah murid-murid semue kita berangkat menuju pelabuhan.
K: ayo!

Di dalam bus kami bercande rie, nyanyi-nyanyi, yang makan pun ade (ehsan), oh ya yang pergi lawatan cume kelas kami je, hebat tak, hebat tak, hebat tak, mestilah hebat *hehe, oh ye selain kami yang ikut, ade juga cikgu-cikgu yang ikut temankan kami pergi, *hm seronoknye, tapi ade satu yang pelik lah! Di bangku belakang bus, ade satu budak yang pelik, kenape pelik? Ikuti terus ceriteku di liburan yang pelik (aneh) part 3. Bye-bye.

KCH

UPIN IPIN DAN KAWAN KAWAN

Sekedar kembali mengingatkan. "Jangan pernah baca ini sendirian" :)

All post by:

UPIN IPIN DAN KAWAN KAWAN has write 2,694 posts