Kisah Seram Asrama Malaysia - 186 Views

Asrama salah satu tempat yang memang sinonim dengan kisah seram. Dari sekolah sampai IPT. Cerita hantu dan seram yang berlaku kat asrama sentiasa ada. Tak semua cerita tu di ada adakan. Banyak yang memang ada gangguan mistik dari makhluk ghaib. Almaklum la asrama kan banyak gegadis baru berkembang. Jin pun taste gadis sunti jugak tau. Antara asrama yang mempunyai kisah seram adalah.

Asrama Maktab Tentera Darat, Sungai Besi, Kuala Lumpur

Kisahnya bermula katanya ada seorang pelajar lelaki cuba ponteng solat Jumat dengan bersembunyi dalam almari almari pakaian supaya tak dapat di kesan warden. Masa tempoh bersembunyi tu dia tertidur. Sedar je dah petang. Bila bangun je dia cuba keluar tapi terkunci dari luar. Maybe kengkawan dia la kot kunci sebab tak tau dia ada kat dalam.

Dia coba panggil kengkawan dia tapi malangnya sorang pun takde sebab hari tu hari terakhir persekolahan semua dah balik kampung. Akibat lemas sebab suhu panas dan kurang udara pelajar tersebut mati. Akibat dari kejadian tuh katanya sesiapa jer tidur atas katil arwah, akan nampak pelajar lelaki tu tidur kat sebelah dia. Di tambah seram lagi almari setiap tengah malam jumaat, akan dengar bunyi almari di ketuk dari dalam.

Asrama Maktab Rendah Sains Mara di Perak

Kisah seram ni berlaku pada seorang pelajar ni kejutkan kawan dia pada satu malam sebab nak ke bilik air. Dia pun cakap kat kawan dia, dia takut sebab katanya tandas mereka berhantu tapi kawan dia tak respond just senyum je sambil menemani dia ke tandas. Lepas dah siap membuang. Dia keluar membasuh tangan kat sinki tapi terkejut sebab yang keluar dari paip bukan air tapi darah. Apa lagi menjerit la dia panggil kawan dia tapi menambah lagi takut bila suara yang menyahut sangat seram dan garau.

Dia yang panik terus ketuk pintu tandas yang dia sangka ada kawan dia. Tapi yang keluar lembaga berambut panjang, bermuka hodoh dan bermata merah. Apa lagi pengsan tanpa fikir panjang la dia. Tapi cerita ni entah kenapa aku rasa macam cerita drama. maybe drama adaptasi dari cerita ni kot. Wallahualam.

Asrama Puteri di Kelantan

Asrama ni terkenal dengan cerita seorang nenek suka bertenggek atas almari sambil goyang-goyang kaki. Nak jadikan kisah pada satu malam ada seorang pelajar asyik nyanyi sengsorang. Tetiba dia dengar asa suara pelik ikut sama nyanyi dengan dia. Katanya suara tu macam suara orang tua dan suara tu buat meremang bulu roma.

Sebab takut dia tarik selimut dan cuba pejam mata tapi tetap tak boleh tidur. Tetiba dengar lagi suara nenek tu berkata, Katil nombor dua dah tidur. Katil nombor tiga. pura-pura tidur, antara berani dan takut dia selak selimut dan cuba tengok suara siapa. Yang dia nampak ada ada seorang nenek duduk di atas almari sambil menggoyang-goyangkan kaki dan memandang ke arahnya.

Kampus UiTM Sabah

Rasanya ada yang pernah dengar kisah hantu melati kat kampus Uitm. Katanya Melati ni hantu dari jelmaan seorang pelajar yang mati membunuh diri. Yang mati tu tak jadi hantu tapi yang jadi hantu sebenarnya jin dan syaitan nak menyesatkan manusia dengan menyerupai roh si mati untuk memesongkan akidah manusia. Katanya selalu ganggu pelajar time dekat nak exam. Hantu jeles la ni.

Mesti dia tak sempat ambil exam kan? Pernah jadi histeria katanya dulu sampai terpaksa di pindahkan pelajar je blok lain. Katanya ada tandas di blok tertentu dulu tak di pasang cermin sebab ada pelajar nampak bayangan perempuan dalam cermin di tandas tu. Katanya pernah pelajar junior yang mempermainkan lagenda cerita seram melati ni di ganggu hantu melati pada malamnya. katanya hantu melati ni sampai sekarang masih menghantui kampus tu. Betul tak betul, kena tanya student kat situ la kan. Versi cerita melati ni panjang korang baca sendiri kat sini. Misteri HANTU MELATI Di Kampus UiTM Sabah

Asrama di UUM Sintok Kedah

Kisah ni di ceritakan oleh seorang cikgu matrikulasi katanya kisah teman sebilik seorang pelajar perempuan ni. Mula-mula tinggal dia tak rasa pelik. Semua berjalan dengan normal sehinggalah pada satu malam dia minta kawan sebilik dia tutup lampu. Tak sengaja dia nampak tangan kawan dia ni memanjang sehingga ke suis lampu. Dah tengok camtu kau rasa nak tunggu lagi ke confirm la berdesup perginya dia lari keluar bilik. Pergi panggil kawan-kawan dari bilik lain.

Bila kawan lain datang tengok dalam bilik tu memang takde sesapa tinggal malah katil yang kawan hantu dia tu kosong, almari kosong. Bila di periksa sebenarnya nama kawan yang tinggal sebilik dengan dia tak pernah wujud. Rupanya selama ni dia berkongsi bilik dengan jin yang menyerupai manusia.

Cukup la tu wakil wakil asrama yang ada kisah hantu ni. Kang banyak-banyak pakat berhenti belajar pulak budak budak. Apapun mana-mana asrama ni ada legenda kisah seram dia sendiri. Kalau bukan kisah turun temurun dari senior pasti ada jugak la kisah seram yang kadang cuma dari imaginasi takut budak yang terlalu di sogok dengan cerita seram bila tinggal kat asrama.

loading...

Jin dan syaitan yang selalu kita gelar hantu tu memang wujud. Kita tak boleh nafikan cuma kita jangan melampau-lampau takut sampai ganggu emosi sendiri tu yang kadang jadi histeria tu. Diri sendiri yang menghantui diri sendiri. Moral of the story. hantu memang dah hantu dik, Korang tu jangan jadi burung hantu sangat memalam dok berembun, berdating, berchatting bagai. Bebawak tidur awal kalau takde apa nak buat.